זה יכול להיות מציף וקשה לדעת מה לעשות כאשר אתה לומד שהמתבגר שלך פעיל מינית, אבל חשוב להישאר רגוע. כשמדובר בכל נושא הנוגע לבריאות ובטיחות של המתבגר שלך, יש לך זכות להיות מודאג. ישנם מספר צעדים שאתה יכול לנקוט כדי להבטיח שהמתבגר שלך יישאר בטוח ובריא בזמן שהוא חוקר את המיניות שלו.

1. נהלו שיחות פתוחות וכנות – בראש ובראשונה, חשוב תמיד לנהל שיחות פתוחות וכנות עם המתבגר שלכם על מין. ודאו שאתם נגישים ולא שיפוטיים, והזכירו להם שאתם תמיד זמינים לדבר. אתה רוצה שהם ירגישו בנוח לבוא אליך לעזרה, הדרכה וייעוץ. זה אולי יכול להיות מביך, אבל זה לטובת הילדים. אולי אתם לא רוצים שהם יקיימו יחסי מין, אך זה לא בשליטתכם. לכן חשוב שידעו הכל, אפילו מה ההבדל בין זונות לבין נערות ליווי.

2. ספק חינוך – ודא שלמתבגר שלך יש גישה למידע אמין ומדויק מבחינה רפואית על מין ובריאות מינית. זה כולל הכל, החל מאיך להגן על עצמם, איך לתרגל מין בטוח, לסימני אזהרה של זיהומים המועברים במגע מיני ועוד.

3. דברו על גבולות – עודדו את המתבגר להציב גבולות לעצמו ולבת זוגו. ודא שהם מבינים עם אילו מצבים הם מרגישים בנוח ולמה הם לא מוכנים. דיון בחשיבות הכבוד וההסכמה חשוב כדי לעזור להם להציב גבולות בריאים.

4. עודדו את השימוש בהגנה – הזכירו לבני הנוער שלכם את החשיבות של הגנה על עצמם ועל בנות זוגם. ודא שיש להם גישה ולהבין כיצד להשתמש בקונדום, אמצעי מניעה וצורות אחרות של הגנה. זה חשוב במיוחד אם הם עוסקים בפעילות מינית עם מספר שותפים.

5. בקרו אצל ספק שירותי בריאות – עודדו אותם לבקר אצל ספק שירותי בריאות אם עדיין אין להם כזה. זה חשוב להם להיבדק עבור זיהומים המועברים במגע מיני ולדון בגורמים אחרים לבריאות מינית כגון אמצעי מניעה. חשוב גם שיהיה להם מטפל ראשוני שיכול לעזור להם עם כל מגוון הצרכים הבריאותיים שלהם, כולל בריאות הנפש.

באופן כללי, חשוב לזכור להישאר רגועים ופתוחים כאשר מדברים עם המתבגר שלך. אתה רוצה שהם ירגישו בנוח לבוא אליך לקבלת ייעוץ ותמיכה אם הם עוסקים בפעילות מינית, ועל ידי יצירת מרחב בטוח ופתוח לשיחות אלה, אתה יכול לעזור לשמור על ביטחונם.

ייתכן שתאהב גם את :