הפשטה כצורת אמנות קיימת כבר אלפי שנים, אם כי היא לבשה צורות שונות בהתאם לתרבות ולתקופה. בעידן המודרני, חשפנות נתפסת לעתים קרובות כסוג של בידור, לעתים קרובות עם קונוטציה מינית. עם זאת, הפשטה שימשה להרבה יותר מסתם טיטילציה לאורך ההיסטוריה.

היסטוריה קצרה של הפשטה
ראשיתה של ההפשטה בעולם העתיק. סביר להניח שהחשפנות הראשונה בוצעה במסופוטמיה לפני כ-4,000 שנה. המיתולוגיה היוונית העתיקה כוללת אפילו סיפורים על אלות שביצעו ריקודים בעירום למחצה לבידור.

הפשטה כבידור הפכה לפופולרית עוד יותר בפריז של המאה ה-19. "La Fête des femmes" היה אירוע כזה, שבו רקדניות לבושות בקפידה היו מבצעות ריקודים חושניים כחלק מהפקה תיאטרלית מפוארת. צורה זו של "סטריפטיז" הפכה אז לצורת בידור פופולרית במועדוני הלילה הפריזאיים הפופולריים של המאות ה -19 וה -20.

הפשטה מזוהה גם עם אמני בורלסק מודרניים. בורלסק מודרני משלב תיאטרון, קומדיה וסטריפטיז ליצירת חוויה ייחודית. הבורלסק המודרני הפך לפופולרי ביותר בשנות הארבעים, כאשר נשים השתמשו בסטריפטיז כצורה של ביטוי פמיניסטי, וקראו תיגר על תפיסות ויקטוריאניות מסורתיות של מיניות נשית.

הפשטה בעידן העכשווי
תחום הסטריפינג חווה עלייה מחודשת בפופולריות בשנים האחרונות. מועדונים רבים מציעים כיום אירועי ריקוד בדולר, שבהם חשפניות יכולות להרוויח עד 1000 דולר למשמרת. גם מגזיני גברים להוטים לסקר את הנושא מאז תחילת שנות ה-2000.

המיינסטרים של החשפנות סימן גם שינוי בגישה כלפיה. חברות המפוקחות בקפידה צצו במדינות רבות כדי להציע חוויה "מקובלת חברתית" יותר. החשפנית מורגן לה בל אפילו דיברה על ריקוד כסוג של "העצמה", ויצאה בקמפיין לאי-הפללה של עבודת מין.

התנגדות להפשטה
עם זאת, לא כולם כל כך מקבלים את ההפשטה. מבקרי השיטה טוענים כי היא מסחורת את גופן של נשים ומחזקת את הזכאות הגברית. המתנגדים להפשטה היו לעתים קרובות קולניים מאוד בביקורתם, ואף טענו כי יש להוציא אותה מחוץ לחוק לחלוטין. לא נדיר למצוא מפגינים מחוץ למועדוני חשפנות, המנסים לשבש את העסק.

מסקנה
הפשטה היא צורת אמנות שקיימת כבר אלפי שנים. למרות שהיא הפכה לצורת בידור פופולרית, היא גם צברה את חלקה ההוגן בקרב מתנגדים. בכל מקרה, חשפנות ממשיכה להיות פופולרית הן בתעשיית הבידור והן בחוגים מסוימים של החברה. בין אם היא נתפסת כשחרור מנורמות מיניות מסורתיות או החפצה של גוף האישה, זוהי צורת אמנות שבאופן בלתי נמנע תמשיך להיות מתווכחת גם בעתיד.

ייתכן שתאהב גם את :