אפלה השטן במיס ג'ונס (באנגלית: Devil in Miss Jones) הוא סרט פורנוגרפי משנת 1973 בכיכובה של ג'ורג'ינה ספלווין המנוחה, הנחשב לאחד מסרטי המבוגרים המשפיעים ביותר שנעשו אי פעם. הסרט בוים על ידי ג'רארד דמיאנו ונכתב על ידי ג'ון קלמנס, ועוקב אחר סיפורה של ג'סטין ג'ונס, רווקה בודדה המחפשת מוצא מהחיים השגרתיים וחסרי האירועים שהיא חיה. ג'סטין פוגשת גבר מסתורי המכונה "השטן" שמציע לה הזדמנות שנייה לחיים, בתנאי שתשלים את שבע דלתות החטא וההוללות.

הסרט זכה למחלוקת רבה בשל תוכנו המפורש ונושאיו. מבקרים רבים הרגישו שהסרט אינו מוסרי ויש לו פוטנציאל להשפיע על הצופים בצורה שלילית. למרות תגובת הנגד, הסרט זכה לשבחים על סיפור הסיפורים שלו. כמו כן, הסרט היה אחד מסרטי המבוגרים הראשונים ששווקו לקהל המיינסטרים.

"השטן במיס ג'ונס" עוקב אחר הידרדרותה של ג'סטין מאישה מתוסכלת לאישה סוטה מינית עם תשוקה חדשה למין אוראלי, מפגשים לסביים ופעילויות מזוכיסטיות. בתחילה, ג'סטין מתנגדת לדחפים אלה, אך ככל שהזמן עובר, היא מתחילה לאמץ אותם ומתעוררת יותר ויותר על ידי מעשי הטאבו שלה.

הסרט ידוע בסגנונו החזותי הייחודי, המשתמש בצילום סטילס וברצפים צבועים וחלומיים כדי להדגיש את הנרטיב המצמרר של הסרט. התלבושות עוצבו על ידי תיירי מוגלר ועדיין שומרות על המשיכה והסגנון הייחודיים שלהן. התפאורות עוצבו על ידי מריו באפה ונחשבות לחדשניות ביותר בתעשיית הסרטים למבוגרים.

בנוסף, פסקול הסרט הולחן על ידי המלחין האיטלקי ריז אורטולאני וכלל מספר קטעים אינסטרומנטליים שופעים שהדגישו בהצלחה את האווירה הדקדנטית של הסרט. הפסקול התקבל כל כך טוב שהוא שוחרר מאוחר יותר על גבי ויניל ומאז ראה הוצאות מחודשות בפורמטים שונים.

השטן במיס ג'ונס הוזכר כאבן בוחן עבור במאי קולנוע מבוגרים שאפתניים רבים וצורף לבחירת רשם הסרטים הלאומי בשל השפעתו התרבותית העצומה. השפעתו ניכרת בסרטי מבוגרים רבים שיצאו מאז, וקבלת הפנים החיובית שלו במיינסטרים מעידה על מורשתו המתמשכת.

לסיכום, "השטן במיס ג'ונס" נותר סיפור על-זמני של הפיכת פיתוי למשהו אפל ומפתה הרבה יותר. נושא הנושא ונושאי הטאבו שלו ממשיכים להוות השראה לבמאים רבים של סרטים מבוגרים, והכנסתו למאגר הסרטים הלאומי מעידה על השפעתו המתמשכת בעולם הקולנוע. אולי לא תתחבר לסרט, אבל יתכן כי יהיו בו סצנות שיעשו לך חשק לבלות עם נערות לווי בצפון

ייתכן שתאהב גם את :