מלחמת האזרחים האמריקנית הייתה אירוע מכונן בהיסטוריה של ארצות הברית. הוא התנהל בין צבא האיחוד, שייצג את המדינות והטריטוריות הצפוניות, לבין צבא הקונפדרציה, שייצג 11 מדינות דרומיות שפרשו מהאיחוד. סכסוך מר זה נמשך מ-12 באפריל 1861 עד 9 באפריל 1865, וגרם להרס נורא בכל רחבי המדינה. מלחמת האזרחים האמריקנית הייתה אירוע מכונן בהיסטוריה של ארצות הברית. הוא התנהל בין צבא האיחוד, שייצג את המדינות והטריטוריות הצפוניות, לבין צבא הקונפדרציה, שייצג 11 מדינות דרומיות שפרשו מהאיחוד. סכסוך מר זה נמשך מ-12 באפריל 1861 עד 9 באפריל 1865, וגרם להרס נורא בכל רחבי המדינה.

בשנים שקדמו למלחמה, האמריקנים החלו להתפלג על פי קווים פוליטיים וכלכליים, כאשר הצפון והדרום החלו להתווכח על נושאים כגון חוקיות העבדות, זכויות המדינה וכוחו של הממשל הפדרלי. בסופו של דבר, הצפון היה נחוש לשמר את האיחוד ולשים קץ לעבדות, בעוד שהדרום רצה להגן על זכותו להגדרה עצמית ולשמור על "המוסד המוזר" שלו.

הקרבות המשמעותיים ביותר התרחשו בשנה הראשונה של המלחמה, כאשר צבא האיחוד הטיל מצור על ערים כמו ריצ'מונד, וירג'יניה ואטלנטה, ג'ורג'יה. המלחמה נמשכה ארבע שנים נוספות, והסתיימה בכניעתם של כוחות הקונפדרציה העייפים והמעטים לאיחוד בבית המשפט באפומטוקס ב-9 באפריל 1865. אירוע חשוב זה הביא את מלחמת האזרחים לסיומה, וסימן את תחילת השיקום בדרום.

בשנים שחלפו מאז מלחמת האזרחים חקרו אותה חוקרים והיסטוריונים לפרטי פרטים, ובחנו טקטיקות צבאיות, גורמים כלכליים וחברתיים, מניעים פוליטיים ודעת קהל. אף על פי ששדות הקרב היו שקטים זה מכבר, עדיין ניתן לראות את השפעתה של מלחמת האזרחים בהיבטים רבים כל כך של החיים האמריקניים כיום, מהחלוקה בין הצפון לדרום ועד למורשתם של אברהם לינקולן ורוברט אי. ניצחון האיחוד איחד בסופו של דבר את אמריקה והניח את היסודות לעתיד של שלום ושגשוג יחסיים, מורשת שאנו מוקירים עד עצם היום הזה.

ואם מאסתם בשיעור בהיסטוריה, ובא לכם לשנות אווירה, נערות ליווי במרכז הן בילוי הרבה יותר מתאים לרגע הזה. 

ייתכן שתאהב גם את :