שנות השישים היו תקופה של שינוי עצום ומהפכה ברחבי ארצות הברית. ממלחמת וייטנאם ועד התנועה לזכויות האזרח, אנשים מכל הגילאים היו מעורבים בתנועות חברתיות ופוליטיות שיעצבו את עתיד המדינה – והעולם – בעשורים הבאים. לצד הנושאים מרחיקי הלכת הללו, שנות ה-60 הביאו איתן גם מגוון פרוע של טרנדים, מאופנה דרך מוזיקה ועד אפילו תוכניות טלוויזיה. אין פלא ששנות ה-60 מכונות לעתים קרובות "שנות השישים המתנדנדות".

כיום, רבות מהמגמות של שנות השישים השפיעו לאורך זמן – על פני דורות – וביססו את מקומו של העשור בתרבות ובהיסטוריה. הנה מבט על חמש מהמגמות המשפיעות ביותר של שנות ה-60:

1. אופנה "היפית" בוהמית: טרנד האופנה ה"היפית" התפתח לאורך שנות השישים, והתאפיין בסגנון לבוש וטיפוח מסוים שהוגדר על ידי תנועת תרבות הנגד ההיפית. אלמנטים פופולריים של אופנה "היפית" כללו בגדים בהירים ותוססים, סרטי ראש, צעיפים ארוכים, מכנסיים עם תחתית פעמון, מעילי שוליים ואביזרים פרחוניים. תסרוקות לגברים ולנשים כאחד כללו נעילות ותלתלים ארוכים יותר; רחוק מאוד ממגמות האופנה שקדמו לו.

 2. דור הביט : דור הביט – או פשוט "הביט" – צמח כתנועה ספרותית בשנות ה-50 והשפיע עליו לאורך שנות ה-60. אולי המזוהה ביותר עם דור הביט היה הופעתה של חשיבה חופשית וגישה חזקה ואנטי-ממסדית. דמויות מובילות בתנועה כללו את אלן גינסברג, ג'ק קרואק, ויליאם ס. בורוז, גרגורי קורסו ו לורנס פרלינגטי. הסופרים והמשוררים האלה – וכל מה שהם קידמו – השאירו חותם מתמשך על התרבות האמריקאית. 

3. תרבות המוד: ניתן לטעון שאחת מתנועות הנוער החשובות ביותר שיצאו משנות השישים הייתה תרבות המוד. תנועה זו שירתה במידה רבה את צעירי העשור; מאופיין בסגנונות מודרניים, הלבשה חדה ומוזיקת פופ. הבגדים הפופולריים של תרבות המוד כללו טייצים צמודים, צעיפים, מכנסיים מתרחבים וג'ינס פעמון בולט. תרבות המוד הייתה פופולרית מאוד בקרב בני נוער בריטים בשנות ה-60 של המאה ה-20 והייתה לה השפעה משמעותית על האופן שבו אנשים התלבשו, ממש עד תחילת שנות ה-70

.4. מוזיקת רוק פסיכדלית: בשנות ה-60 של המאה ה-20 הופיעה גם מוזיקת רוק פסיכדלית, ז'אנר שהושפע רבות מחוויות פסיכדליות וסמים כמו אל-אס-די. למוזיקאי רוק פסיכדלי הייתה השפעה משמעותית על המוזיקה הפופולרית של אותה תקופה, ולעתים קרובות שילבו נושאים של רוחניות, טבע ומודעות פוליטית בשיריהם. כמה מלהקות הרוק הפסיכדלי המשפיעות ביותר באותה תקופה כללו את הביטלס, פינק פלויד, ג'פרסון איירפליין והדלתות.

5. כניסתה של הטלוויזיה הצבעונית: כניסתה של הטלוויזיה הצבעונית הייתה אולי המגמה הזכורה ביותר של שנות השישים. טלוויזיה צבעונית הפכה זמינה לציבור הרחב רק בשנות החמישים, אך לא הופצה באופן נרחב עד תחילת העשור הבא. זה איפשר לצופים ליהנות מגרסאות צבעוניות של התוכניות הפופולריות של אותה תקופה, כולל I Love Lucy, The Andy Griffith Show ו-Gilligan's Island.

בסך הכל, שנות השישים היו תקופה של שינוי חברתי עצום והופעתם של מגמות ורעיונות חדשים. מאופנה דרך מוזיקה ועד טלוויזיה, לטרנדים של שנות ה-60 הייתה השפעה מתמשכת על התרבות שלנו – לאורך דורות – והם ימשיכו להגדיר את מקומו של העשור בהיסטוריה. שנות השישים היו גם תקופה של אהבה חופשית, אבל נערות ליווי בקריות שלא  נולדו בשנות השישים יכולות ללמד את כולנו… 

ייתכן שתאהב גם את :