תל אביב היא מקום מרגש עבור גברים ונשים כאחד המחפשים הזדמנויות תעסוקה. למרות שחלה עלייה במספר הנשים הנכנסות לשוק העבודה, הון עצמי בכוח העבודה נותר בעיה בתל אביב וברחבי הארץ. נשים עדיין סובלות מתת-ייצוג בתפקידי הנהגה וביצוע ואינן מקבלות שכר שווה בהשוואה לעמיתיהן הגברים.

קל להאשים את תהליך הגיוס ואת הנורמות החברתיות בחוסר השוויון הזה במקום העבודה, אבל זה לא הגורם היחיד. ארגונים חייבים להכיר באחריותם ליצור סביבת עבודה שוויונית יותר מבחינה מגדרית על ידי מתן הזדמנויות שונות להשכלה, הכשרה ונטוורקינג לנשים. עם מחויבות ומסירות ליוזמות אלה, ניתן להשיג התקדמות אמיתית.

למרבה המזל, ישנם קומץ ארגונים ברחבי תל אביב שעושים צעדים כדי ליצור יותר הזדמנויות עבודה לנשים. מסטארט-אפים טכנולוגיים ועד תאגידים מבוססים, הנה רק כמה מהארגונים שמקדמים שוויון מגדרי במקום העבודה.

אחד הארגונים הראויים לציון הוא קבוצת ליאונה, רשת של מרכזי יזמות לנשים וחברות החושבות קדימה המוקדשות לקידום מנהיגות נשית ופיתוח כלכלי. ארגון זה מציע משאבים ליזמים שאפתנים ומקדם תרבות כוללנית יותר בקרב חברות הלקוחות שלו. זה עוזר לנשים לקבל גישה למרכזי הגיוס המובילים בעיר ומספק חונכות כדי לעזור להן להשיק עסקים משלהן.

הסתדרות הנשים הציונית העולמית (ויצ"ו) היא קבוצה נוספת ששמה לה למטרה להעצים נשים במקום העבודה. באמצעות המרכז לתעסוקת נשים (WEC), ויצ"ו סיפקה ייעוץ והדרכה בחינם בתחומים כגון כתיבת קורות חיים וחיפוש עבודה, שירותי השמה וסדנאות לפיתוח קריירה.

SheCodes הוא סטארט-אפ לחינוך טכנולוגי הפועל לסגירת הפער המגדרי במדעי המחשב ובטכנולוגיה על ידי לימוד מיומנויות קידוד לנשים. לא רק של-SheCodes יש נוכחות חזקה בתל אביב, אלא שהפלטפורמה המקוונת שלה מספקת גם קורסי קידוד ללומדים מרחוק. העצמת נשים עם הכישורים הנכונים להיכנס לתעשיית הטכנולוגיה חיונית לשוויון אמיתי במקום העבודה.

לבסוף, WeWork היא אחד ממרכזי הסטארט-אפים החמים ביותר בעיר, והיא תורמת את חלקה לקידום הכללה מגדרית ושכר שווה. תוכנית Women@WeWork שלה מספקת תמיכה לנשים מייסדות, כמו גם הזדמנויות נטוורקינג ופיתוח קריירה.

לסיכום, תל אביב היא ביתם של ארגונים רבים המחויבים לספק הזדמנויות עבודה לנשים. עם זאת, יש עדיין הרבה עבודה לעשות על מנת להשיג שוויון מגדרי במקום העבודה. אבל הודות ליוזמות של ארגונים אלה ואחרים, נשים בתל אביב וברחבי הארץ מטפסות לאט אבל בטוח בסולם התאגידים. גם דירות דיסקרטיות בתל אביב יכולות להיות מקום למצוא בו עבודה. 

ייתכן שתאהב גם את :