מחליפות פנאי ופוליאסטר ועד תחתוני פעמון מגניבים וכריות כתפיים, שנות ה-70 מפורסמות בסגנון ובטרנדים הייחודיים שלהן. מהאופנה הגרובי של סצנת הדיסקו ועד להתרחשויות תרבות הפופ שאילצו אנשים לשים לב, שנות ה-70 מלאות במגוון טרנדים ראויים לציון. להלן סקירה של 5 מהטרנדים המשפיעים ביותר של שנות ה-70 שהיו פופולריים במהלך העשור ועדיין זכורים עשרות שנים לאחר מכן.

1. מכנסיים חמים – מראה הרבה עור בשנות ה -70 היה כל הזעם, ומכנסיים קצרים, המכונים מכנסיים חמים, היו הדרך המושלמת לעשות זאת. מכנסיים קצרים במיוחד אלה, העשויים בדרך כלל מבדים צבעוניים ונוצצים, היו בעלי דוגמת מראה בצדדים כדי לגרום להם לבלוט עוד יותר. בעוד מכנסיים חמים היו הפופולריים ביותר בקרב נשים, גברים לא היו חסינים מפני מגמה זו ובחרו ללבוש מכנסיים קצרים משלהם.

2. דיסקו – שנות ה-70 היו עידן מוזיקת הדיסקו. מוזיקת דיסקו הסתובבה על פטיפונים של הדיסקוטקים האופנתיים של התקופה, עם אופנה מפוארת תואמת. הדיסקוטקים המחשמלים האלה היו מראות פלאיות של אורות מסנוורים, קירות מראות, רחבות ריקודים מזמינות ומוזיקה נהדרת, והשתתפו בהם הקהילה ההומוסקסואלית והסטרייטית האופנתית של שנות ה-70. האופנה הייתה דרמטית לא פחות מהמוזיקה וכללה חליפות אוברול מנצנצות, נעלי פלטפורמה, חולצות הלטר ותחתוני פעמון.

3. חליפות פנאי – שנות ה-70 סימנו את שחר חליפת הפנאי, שהחלה כטרנד אופנתי לגברים אך התפשטה במהרה גם לנשים. חליפת הפנאי, העשויה פוליאסטר או קטיפה מרוסקת, הייתה חבילה סרטוריאלית שלמה, שכללה לעתים קרובות מכנסיים רחבים, ז'קט תואם וחולצה עם צווארון. בעוד חליפות הפנאי היו שמרניות, ההדפסים והצבעים הפכו אותן לטרנד אופנה בלתי נשכח בשנות ה-70. 

4. נעלי פלטפורמה  – עלי פלטפורמה כבשו את עולם האופנה בסערה בשנות ה-70 ואפשרו לאנשים לבטא את הסגנון האישי שלהם. נעליים אייקוניות אלה הציגו סוליה שמנמנה שגובהה היה בדרך כלל שניים או שלושה סנטימטרים ולעתים קרובות הציגו צבעים בהירים, כגון ירוק ניאון וורוד לוהט. טרנד נעלי הפלטפורמה היה דרך לאנשים לצאת בהצהרה ולבלוט בקהל.

5. כריות כתפיים – כריות כתפיים היו כל הזעם בשנות ה -70 והיו דרך עבור גברים ונשים להדגיש את נוכחותם. הם היו קשורים לעתים קרובות עם הלבשת כוח והיו דרך ליצור מראה גברי עבור נשים. את טרנד כריות הכתפיים ניתן לייחס לבגדים שימושיים שנלבשו במקור על ידי חיילים, והם אומצו והותאמו על ידי עולם האופנה של שנות ה-70 למראה שהיה גם מלוטש וגם מלוטש.  

6. נערות ליווי – בשנות השבעים החלה לתמוח תעשית הליווי. הגברים הבינו כי הם מחפשים שירות ברמה גבוהה, ולא שירותי מין מפוקפקים בפינת הרחוב. וכך התחילו לפעול נערות ליווי בצפון ובכל רחבי הארץ. 

בסוף שנות ה-70, מגמות העשור הראו סימני דעיכה. עם זאת, במבט לאחור, האופנה וסגנון החיים של שנות ה-70 השפיעו על האופן שבו אנו מתלבשים כיום וימשיכו להיות חלק משפת הסגנון שלנו. אז שברו את המכנסיים הלוהטים, נעלי הפלטפורמה וכריות הכתפיים, ותנו לזמנים הטובים להתגלגל!  

ייתכן שתאהב גם את :