המטבח היווני הוא תערובת מגוונת להפליא של מנות ששוכללו במשך מאות שנים של פיתוח זהיר תוך שילוב השפעות מתרבויות אחרות. ממתאבנים מזוקקים המשותפים לפני ארוחה ועד למוסקה וסופלאקי המתובלים בשמונה, אין זה מפתיע שהמטבח הזה פופולרי בכל כך הרבה חלקים של העולם. הנה כמה מהמנות היווניות הטובות ביותר שכדאי לחוות כדי להעריך באופן מלא את פאר הבישול של יוון. 

מוסקה 
מוסקה היא מנה דשנה וטעימה המבוססת על שכבות של חצילים וכבש פרוסים, ומעליה רוטב בשמל שמנת. תבלינים כמו קינמון, אגוז מוסקט ופלפל אנגלי בשילוב עם הרבה שום ורוטב עגבניות מעניקים למנה את טעמה הייחודי, בעוד שמיכה נדיבה של גבינה מגוררת מעניקה לה את הקראנץ' שאי אפשר לעמוד בפניו. למרות שזה לוקח קצת זמן להכין, שכבות טעם רבות שווה את המאמץ.

סופלקי

למען האמת, אף אחד לא עושה בשר על שיפוד כמו היוונים. עם סופלאקי, נתחי חזיר, עוף או בקר מושרים במרינדה בשילוב נועז של תבלינים כמו אורגנו, שום ולימון לפני שהם מבושלים על אש פתוחה. לאחר מכן חונקים אותו ברוטב צזיקי שום, עוטפים אותו בפיתות, ולעתים קרובות מסיימים אותו עם זילוף עגבניות, בצל ופטרוזיליה לבעיטה נוספת.

ג'ירוס

עוד אוכל רחוב יווני קלאסי, ג'ירוס נמצאים שם למעלה עם כמה מהמנות המלוחות ביותר בעולם. פרוסות דקות של בשר חזיר או עוף מבושל רוטיסרי ממולאים בלחם שטוח כדי ליצור שילוב שאי אפשר לעמוד בפניו של טעם ומרקם. ואז מגיע כף נדיבה של צזיקי קריר, כמה פרוסות עגבנייה ובצל, וזילוף אופציונלי של אורגנו לתוספת ארומה.

צזיקי

צזיקי הוא מטבל ורוטב יווני מסורתי העשוי מתערובת של יוגורט יווני, מלפפון, שום, מלח, שמיר, פלפל ושמן זית, כולם מעורבבים יחד. הוא מציע איזון מרענן של טעם עם פרצי שום. צזיקי הולך מצוין עם פיתות, צ'יפס, סופלקי, וגם כמטבל לירקות בגריל.

גבינת פטה

גבינת פטה, העשויה בעיקר מחלב כבשים, היא חלק בלתי נפרד מהמטבח היווני. טעם המלח שלו הולך נהדר עם מגוון רחב של מתאבנים או סלטים, והוא יכול לשמש גם כקישוט. שילוב מדויק של מיומנות קולינרית, הכרת טעמים מקומיים ומעט יצירתיות, יכול להפוך את הגבינה הזו לתוספת נהדרת.

דולמדס דולמדס, הידוע יותר בשם עלי גפן ממולאים, הוא מאכל יווני קלאסי שתחילתו בתקופה העות'מאנית. לחמניות טעימות אלה עשויות מאורז בטעם פיקנטי, חדורים בעשבי תיבול טריים, ואז עטופים בעדינות בעלי גפן ריחניים ומבושלים בציר עגבניות קל. נסו את החטיף המענג הזה בתור התחלה לחוויה קולינרית יוונית אותנטית.

בקלאווה

שום חג יווני לא יהיה שלם בלי כמה חתיכות בקלאווה. המתיקות האגוזית המקורמלת של המאפה העדין הזה בטוח תפתה את בלוטות הטעם שלכם ותשאיר לכם טעם של עוד. הקינוח הקלאסי הזה מורכב משכבות מרובות של מאפה פילו מתקלף עם מילויים שונים, כמו אגוזים, פירות יבשים או דבש, שנאפה בתנור ליצירת פינוק זהוב ופריך.

עם כל כך הרבה טעמים לחקור, המטבח היווני הוא עולם משלו. מהמוסקה העסיסית ועד הג'ירואים המלוחים, בבישול הכפרי יש משהו לכל אחד. בין אם אתם אוכלים בחוץ או מנסים לשחזר כמה מהמתכונים האיקוניים האלה במטבח הביתי שלכם, אין ספק שתופתעו מהמסע הקולינרי שיש ליוון להציע. ואם השמנתם מכל האוכל היווני, כאשר תחזרו לארץ בואו לשרוף קלוריות עם נערות ליווי באילת

ייתכן שתאהב גם את :