אם אתה נער מתבגר ממשפחה דתית או מסורתית, ללמוד על מין יכול להרגיש כמו משימה קשה ולא נוחה. ללא ידע ישיר של ההורים בנושא, בני נוער נותרים לעתים קרובות לקבל חינוך מיני מבני גילם או ממקורות אינטרנט לא אמינים, מה שמציב אותם בסיכון למידע שגוי והתנהגויות מסוכנות.

אבל יש דרכים בטוחות ואמינות עבור בני נוער ללמוד על מין, אפילו ממשפחות דתיות ומסורתיות שבהן לא ניתן לעודד דיבור על מין. הנה כמה טיפים לנערים מתבגרים שמגיעים ממשפחות דתיות או מסורתיות.

1. פנו ליועצת בית ספרית או למורה מהימן. רוב בתי הספר מציעים כיום גישה ליועצי הדרכה ומורים לבריאות שיכולים לספק חינוך מותאם גיל על בטיחות ובריאות מינית. בני נוער יכולים לגשת למידע זה מבלי לדאוג שמשפחותיהם יגלו.

2. השתמש במשאבים מקוונים. יש שפע של משאבים מקוונים המספקים מידע מפורט ומדויק על מין. בני נוער יכולים לחפש אתרי אינטרנט המשויכים לארגונים מהימנים, כגון הורות מתוכננת, ולוודא שהם מקבלים מידע ממקור אמין.

3. פנו למנהיגים דתיים. מנהיגים דתיים כגון כמרים וכומרים הם מקור מידע בטוח ואמין נוסף על מין עבור בני נוער ממשפחות דתיות ומסורתיות. הם יכולים לספק הדרכה סביב ערכים ואמונות דתיות מבלי לגרום לבני נוער להתבייש בסקרנות שלהם.

אלו הם רק כמה טיפים לבני נוער במשפחות דתיות ומסורתיות כשהם מבקשים ללמוד על מין. למרות שזה יכול להרגיש לא נוח, למידה על סקס היא חלק חשוב של התבגרות. אז אל תפחדו לחפש משאבים ולשאול שאלות על מנת לצבור את הידע הדרוש לכם כדי לקבל החלטות חכמות ובטוחות. 

בגיל מבוגר יותר, לאחר שהגיעו לגיל 18,  הם יכולים ללמוד בצורה קצת יותר מעשית – הם יכולים לבלות עם נערות ליווי בצפון וללמוד על יחסי מין לא רק בצורה תאורטית. אלא לימוד באמצעות חוויה. 

ייתכן שתאהב גם את :