שבעה, מותחן פשע אמריקאי ניאו-נואר משנת 1995 בבימויו של דייוויד פינצ'ר, הוא אחד הסרטים הקלאסיים האיקוניים והנצחיים ביותר. עם תסריט שנכתב על ידי אנדרו קווין ווקר וצוות שחקנים אולסטאר הכולל את בראד פיט, מורגן פרימן, קווין ספייסי, גווינת' פאלטרו והסופר והתסריטאי הנודע ג'ון דו, "שבע" הוא מדיטציה הרסנית לתוך נוף חברתי מוכר מדי.

החל במונולוג עגום המסופר על ידי בלש ללא שם, בגילומו של מורגן פרימן, אנו נחשפים לתפאורה עירונית ולאווירה סוערת. מערכות יחסים מתוחות, אכזריות קרה ומעגל אלימות בלתי נמנע לכאורה מאפיינים את הטון של הסרט. בפתיחת הסרט, שני בלשים, ויליאם סומרסט (מורגן פרימן) ודייוויד מילס (בראד פיט) נזרקים יחד כשסומרסט – חייל משוחרר על סף פרישה – מוקצה כמנטור של מילס במהלך משימתו הראשונה בעיר. לאחר סדרה של רציחות, מוטלת על שניהם המשימה לחקור ולפענח את מקרי הרצח התמוהים.

ככל שהסיפור מתקדם, עדויות מחרידות למעשיו האכזריים של הרוצח מתגלות בסדרה של תמונות מקאבריות ומתח עוצר לב. הרוצח לא רק משפיע עמוקות על סומרסט ומילס ברמה האישית, אלא מאלץ אותם להתעמת עם הנוף המוסרי העגום של עירם. במאבק נואש לתקן עוול שלא ניתן לבטלו ולטפל בצדק שאינו מוגש, סומרסט ומילס מסתבכים בחקירה ללא פתרון ברור.

לאורך הסרט, חייהם של שני הבלשים עוברים טרנספורמציה כשהם מנסים להביא צדק לעולם חסר תקנה ולא מוסרי. בלב הדילמה שלהם עומדת ההבנה שהעולם אינו מורכב מטוב ורע, אלא מגוונים של אפור. כפי שמילס אומר בתחילת הסרט, "אני פורש, סומרסט. שמישהו אחר יטפל במשחקים". לאורך מסע הגילוי שלו, עליו להשלים עם העובדה שהצדק לעולם אינו מוחלט, ועם נצחיותו לכאורה של הרוע.

אבל ככל שהנרטיב מתעבה, סומרסט מצליח לספק למילס נקודת מבט חדשה על צדק. למרות שהם אינם מסוגלים ללכוד את הרוצח בזמן, הם מסוגלים להבין את העולם סביבם עם בהירות מוסרית חדשה ופרספקטיבה. מעין מנטרה של סומרסט: "ארנסט המינגוויי כתב פעם, 'העולם הוא מקום מצוין ושווה להילחם למענו'. אני מסכים עם החלק השני", חושף את המסקנה החדשה של הסרט.

לא סתם מותחן פשע, "שבע" הוא תזכורת מצמררת לחשוב על גווני האפור בין טוב לרע. כדיוקן של אדישות העיר ותחושה מפותלת של מוסר וצדק, שבע הוא משל למצב האנושי והשתקפות על היחסים בין אחריות אישית לצדק. למרות תחושת האימה המתמשכת, הסרט טוען בסופו של דבר ששווה לחיות את החיים וששווה להילחם על הצדק.

אז מה אתה אומר? אתה תראה את הסרט הזה או שאתה כבר מזמין נערות ליווי בתל אביב?

ייתכן שתאהב גם את :