בין תל אביב השוקקת לירושלים התרבותית שוכנת עיר פחות מוכרת של חדשנות וקיימות: חולון, ישראל. למרות שאולי אין לה את אותו מעמד מפורסם של הערים הגדולות האחרות בישראל, ההתקדמות הטכנולוגית הייחודית שלה והיוזמות הירוקות שלה זיכו את חולון בכבוד ראוי הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית.

בשנים האחרונות שמה עצמה חולון על המפה באמצעות פיתוח פרויקט "העיר החכמה" שלה. יוזמה זו העצימה את העיר להשתמש בטכנולוגיה חדישה ולהפוך למרכז בינלאומי של חדשנות. על ידי אימוץ תרבות של מערכות חכמות ויעילות, העיר חסכה כ-750 מיליון שקל בעלויות אנרגיה לעומת העלות הקונבנציונלית וחסכה כ-50 מיליון שקל על תשתיות ושירותים בשנה.
חדרים לפי שעה בחולון

בנוסף למחויבותה לטכנולוגיה, חולון גם עשתה צעדים לעבר עתיד בר-קיימא יותר. מרדף זה החל תחילה כשמועצת העיר החליטה להסב את צי המכוניות של העירייה לחשמלי, להקים קו אוטובוסים חשמלי ולספק עמדות טעינה ברחבי העיר. במאמץ להפוך לעיר מאופסת פליטות, חולון לוקחת חלק בפרסומות שונות להפחתת פליטות, כגון הורדת אוטובוסים ציבוריים מכבישי מרכז העיר ועידוד אנשים ללכת ברגל ולרכוב על אופניים במקום.

גם המרכז לבנייה ירוקה בחולון תורם תרומה משמעותית לקיימות. הוא משמש להכפלת תקני הקיימות הנוכחיים למבנים בעיר, תוך שימוש בטכנולוגיות ידידותיות לסביבה כגון אנרגיה סולארית, איסוף מי גשמים, מערכות מים אפורים ועוד. בנוסף, ההאב יוזם יוזמות ירוקות נוספות הכוללות ארגון סדנאות לאזרחים, הקמת רשת של אנשי מקצוע והקמת מטריה ירוקה לכל פרויקטי הקיימות בעיר.

בנוסף למחויבות של חולון לקיימות, העיר יישמה גם מספר פרויקטים ממוקדים בקהילה. בעיר קיימת תוכנית השקעות קהילתית, המספקת מימון לפרויקטים המקדמים השתתפות חברתית וקבלת החלטות מקומיות. הדבר נעשה על ידי שיתוף האזרחים בתהליך התכנון ותמיכה בהשמעת קולם. העיר גם פתחה מתקנים כמו Hi-Labs, המשמשים לגשר על הפער בין יזמים לקהילה העסקית הגדולה יותר, כדי לעודד חדשנות ושיתופי פעולה.

ההצלחה של חולון מהווה בסופו של דבר דוגמה לערים נוספות בעולם. על ידי השקעה בטכנולוגיה, קיימות ומעורבות חברתית, חולון הוכיחה את הפוטנציאל שיש לערים להתעלות מעל הגבולות המסורתיים של מאמרים ולהפוך למובילות של חדשנות ושינוי. מחויבותה להעריך את דעת הקהל ולהשקיע באזרחיה הפכה אותה למודל לאופן שבו ערים צריכות להתנהל.

במובנים רבים, חולון היא עיר הסוללת את הדרך לשאר העולם באמצעות יוזמות ירוקות, התקדמות טכנולוגית ופרקטיקות בנות קיימא. באמצעות השקעה באזרחיה ובעתיד העיר, חולון מראה שהיא יותר ממסוגלת להתחרות עם שכנותיה בעלות השם העולמי תל אביב וירושלים. ככל שהעיר ממשיכה למצוא דרכים חדשות להוביל את הדרך בחדשנות וקיימות, היא בטוח תישאר דוגמה נוצצת לאופן שבו ערים ברחבי העולם צריכות לשאוף להיות.

ייתכן שתאהב גם את :